Spoľahlivá doprava - Bratislava

Kto sme

Kto sme

Sme ľudia, ktorí denne cestujú vlakmi aj autobusmi. Poznáme problémy, ktoré trápia cestujúcich v doprave, aj vodičov áut. Kolóny, neskoré príchody do práce, či chýbajúca nadväznosť vlakových a autobusových spojov. To sú len niektoré z nich. V spolupráci s desiatkami odborníkov po celom Slovensku sme pripravili riešenia pre spoľahlivú dopravu. Niektoré z nich už aktívne presadzujeme v Žilinskom a Trnavskom samosprávnom kraji. Našim cieľom je dostať ich do praxe na celoštátnej úrovni a zlepšiť tak dopravu na Slovensku. Sme tím dopravných expertov hnutia OĽANO.

OĽANO logo
Ján Marosz

Ján Marosz

tieňový minister dopravy hnutia OĽANO, manažér

Niekoľko rokov som pracoval ako manažér riadenia a optimalizácie procesov v nemeckej strojárskej firme Schaeffler Kysuce. Okrem toho som založil a stále aktívne pôsobím v Občianskom združení Proti korupcii. Žiaľ, keď sa pozriem na fungovanie štátnych dopravných firiem (ŽSR, ZSSK, NDS, SSC…), vidím nevýhodné nákupy, korupciu a zanedbanú údržbu ciest, koľajníc aj vlakov. Ja som sa rozhodol, že sa na tieto problémy, nebudem iba nečinne prizerať. Moje doterajšie skúsenosti v plánovaní, či morálne nastavenie, chcem využiť pre lepšie fungovanie dopravy na Slovensku. Vytvoril som tím odborníkov, s ktorými sme pripravili konkrétne riešenia pre SPOĽAHLIVÚ DOPRAVU. Máme predstavu o Slovensku, kde sa každé investované euro do dopravy, vráti občanovi v podobe kvalitných služieb. V prípade, že sa s našou predstavou stotožňujete, budeme radi, ak nám svoju dôveru prejavíte v najbližších parlamentných voľbách. Spoločne tak dostaneme SPOĽAHLIVÚ DOPRAVU do praxe.

Jíri Kubáček

Jiři Kubáček

dopravný expert, železničiar

Ako bývalému riaditeľovi sekcie železničnej dopravy a dráh na Ministerstve dopravy SR (2011 – 2016) sa mi podarilo presadiť prvé zvýšenie počtu vlakov po ich dlhoročnom poklese a zavedenie taktového grafikonu. Pre cestujúcich to nepochybne znamenalo častejšie spoje v pravidelných intervaloch. Okrem toho som pripravil koncept Národnej dopravnej autority, ktorý sa však pre viaceré zmeny na ministerských kreslách nepodarilo dostať do praxe. Tento inštitút by podľa mňa výrazne zefektívnil koordináciu vlakov a autobusov, čo by cestujúci pocítili najmä v nadväznosti spojov.

Ľuboš Jančík

Ľuboš Jančík

dopravný expert, analytik

Ešte pred časom som pôsobil na Ministerstve dopravy SR ako analytik na Inštitúte stratégií. S kolegami sme spracovali napríklad analýzu vlakov jazdiacich do Prahy. Keď sa ukázalo, že jazdia takmer prázdne a štát ich dotuje miliónmi eur, Inštitút zrušili a s ním aj nás. Aj keď minister dopravy zriadil novú analytickú sekciu, pri svojich rozhodnutiach sa iba zriedka riadi analýzami, či názormi odborníkov. Rozhoduje intuícia a politické objednávky. Štát musí počúvať odborníkov.